タイトル |
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ja
ブランド・ロイヤルティと食品工業の市場構造 : 購買履歴データによる無糖茶飲料のマルコフ連鎖モデル分析
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en
Analysis of Brand Loyalty and Market Structure Regarding Sugar-Free Tea Beverages in Japan Using the Markov Brand-Switching Model with Scan Panel Data
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作成者 |
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ja
家中, 優海
en
Ienaka, Yumi
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ja
澤内, 大輔
en
Sawauchi, Daisuke
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ja
赤堀, 弘和
en
Akahori, Hirokazu
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アクセス権 |
open access |
主題 |
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内容注記 |
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Abstract
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We analyze the brand loyalty of consumers in regard to sugar-free tea beverages in Japan using a Markov brand-switching model. Sugarfree tea beverages are highly preferred by Japanese consumers, and numerous sugar-free tea beverages and brands are available on the market. Using Markov brand-switching probabilities of household panel data of sugar-free tea beverage purchases, we find that the existing brand share remains unchanged in future periods. Our empirical results suggest that consumers' brand loyalty affects the market structure of sugar-free tea beverages in Japan
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出版者 |
ja
北海道大学大学院農学研究院
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日付 |
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言語 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
VoR |
資源識別子 |
HDL
http://hdl.handle.net/2115/73694
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収録誌情報 |
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PISSN
1881-8064
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NCID
AA12190860
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ja
北海道大学大学院農学研究院邦文紀要
en
Memories of the Research Faculty of Agriculture, Hokkaido University
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巻36
開始ページ1
終了ページ9
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ファイル |
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コンテンツ更新日時 |
2023-07-26 |